lördag 26 mars 2011

Ögonkontroll....

Igår var de dax för den efterlängtade ögonkollen.
Lite orolig vart vi ju självklart eftersom man skall kolla ögonen var annan månad när man äter Cordarone. Och Lucas har ju ätit den i 20 månader och har aldrig kollat ögonen.
Medicinen kan nämligen ge bl,a biverkningar på ögonen.
Läkarna i gbg trodde inte han skulle äta medicinen så länge att dom tyckt det varit aktuellt med att kolla ögonen, men nu var det verkligen dax.
Oron var obefogad :) Inga som helst tecken på biverkninar. Såg jättefint ut!
Medans vi ändå var där passade dom på att göra en synundersökning, som oftast inte görs förren vid 4 års ålder.
Han såg verkligen jätte bra, gott med tanke på att nästan alla i våra familjer har synfel.
Och nu har han ju slutat med medicinen så inga fler undersökningar behövs om det inte skulle vara något annat då förstårs.

Idag har varit en ljuvlig dag....
Danne och Lucas började med att hämta hem en del virke till bygget. Snickaren skulle ju ha kommit idag och satt upp stommen, men alla hans verktyg hade ej kommit så det blev ej så.
Men på Lördag, då händer det grejer :))
Sedan blev det lunch och iväg till några bekanta till oss som höll på och klyva ved. Det blev 2 timmar i det fina, dock kyliga vädret. Lucas tyckte det var jätte spännande med en traktor, hjullastare och en stor vedklyv. Hjälpte till så gott han kunde, var så duktig. Men med tanke på att det inte var helt vindstilla fick det som sagt räcka med 2 timmar ute. Började bli lite blå, men fortfarande med gott mod och ville då ABSOLUT inte åka hem.
Väl hemma blev det kokt korv m bröd, lättvindigt men gott!




Vet med säkerhet att denna kväll blir inte långvarig för mig, som vanligt är jag sjukt trött!!!
Tror iallafall att dom resterande i familjen sover gott, för väldigt tyst är det på övervåningen ;)

3 kommentarer:

  1. Känns lite overkligt att det snart är dags men det ska bli så skönt när det är gjort :)
    Nu är ekg:t klart. Fy va svårt det var att få bort fixomullet och plattorna, Luna skrek till hon kräktes. Det var sista gången jag gick med på det om inte läkaren ordinerar det då.
    Skönt att slippa en medicin men tråkigt att han fick en ny.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag hittade hit på lite omvägar. Och det är på något sätt underbart fint att läsa om er kamp. Det låter kanske jätte konstigt. Men det ger mig hopp.
    Jag har själv tre hjärtebarn, tyvärr har mina en plats i hjärtat istället för i vårt hus. Att läsa att det finns barn med komplicerade hjärtfel som kan överleva är skönt. Hemskt att det måste födas barn med hjärtfel, men skönt att man idag kan göra så mycket för dem.
    Mina barn har alla haft en typ av kardiomypati (hjärtmuskelsjukdom) som gjort att de somnat in redan i min mage.

    Som sagt, skönt att se att barn kan leva fast de har komplicerade hjärtfel. En påminnelse jag behövde. Tack.
    Och hoppas du inte tagit illa upp av min kommentar, svårt att veta hur jag ska uttrycka det jag vill säga just nu...

    Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Nej, vi fick inte med oss några remove servetter hem så nu har Luna röda märken och lite sår där den översta huden lossnat. Som tur är brukar det läka ganska snabbt.

    SvaraRadera