tisdag 15 mars 2011

Vardag...

Hunnit bli Tisdag.....Underbart väder att jag och lillfisen var ute på en promenad, lekte lite i snön. Så gott och uppfriskande, kunde dock bara vara ute i ca 1 timme. Lucas blev en aning blå på läpparna vilket är ett tecken på att vi ska gå in. Men han ville inte, så det blir en tur ut sen igen ;) Nu sover han så gott på soffan!
Lunchen har intagits och vi delade på en glass till efterrätt. Lucas har ätit bra och det är en sådan lättnad i vardagen. Visst kommer tankarna många ggr om han får i sig tillräckligt?, men sedan tänker jag att det han äter är bättre än ingeting. Men han äter och går fint upp i vikt :)

Nu är det mycket planering av vad som ska införskaffas till nybygget som startar om 2-3 veckor...yipiie!!!
Hetast just nu är vilken glasskjutdörr vi ska ha? Finns så många och så olika i prisklasserna. Men tror det lutar åt en westcoast windows dörr. Vill ju inte köpa skit, och i sådana samanhang tror jag verkligen på uttrycket - man får vad man betalar för! Det ska vara ett ordentligt lås bra glas och framför allt hålla ute värmen, mycket att tänka på.

Övriga matrial som fönster och ytterdörr finns redan inköpt, även virke levereras när snickaren väl vill ha det.
Längtar till det är färdigt :) Har fått en hint om att det kan vara klart tills Lucas 3-års dag :)))) Hoppas, men tror inget förren jag ser det!
Vet dock att man inte kan lägga klinkersen förren efter 3 månader man gjöt plattan...så det dröjer ju.

På Måndag är det dax för det sedvanliga kontrollen i Gbg med Lucas, ska då kolla vad dom har för planer och om dom vet när dom kan tänkas tro hans TCPC op ska bli?. Både vill och inte vill veta...Usch! Önskar den var gjord.
Nästa Fredag är det även dax för ögonkontroll, mycket körning på 1 vecka , men gott det blir gjort. Det är bara att tuta och köra :)

Min hand läker bra, men fasen jag har ont när jag gör vissa rörelser. Är väldigt känslig runt ärret, hoppas det snart går över. Är obehagligt.

Nu ska jag försöka slappa lite innan lillfisen kvicknar till!!

1 kommentar:

  1. Härligt nu du när vi går mot våren :-)
    Gott att kunna vara ute mer. Kan tro att Lukas tycker det också :-)
    Kommer att bli så snyggt när ni är klara med utbygget. Undrar om ni hinner bli klara tills Lukas födelsedag? Ska i alla fall bli spännande att se det klart.
    Lycka till med allt nästa vecka nu.
    Kramar OM

    SvaraRadera