torsdag 18 november 2010

Klipp, färg och slingor!!

Ja idag var det äntligen dax att göra något åt mitt hår. Så underbart att bara bli ompysslad lite =) Mörkt med 2 olika nyanser på slingorna, verkligen supernöjd! Klippte håret lite kortare än sist, men trivs med det. En enkel frisyr är det bästa jag vet, då jag inte är så förtjust att stå framför spegeln.
Nu har Daniel börjat vara hemma på Torsdagar och Fredagar, ska vara det ett tag framöver. Verkligen gott å få lite avlastning i vardagen.

Lagade fläsk, potatis å bruna bönor idag....nja Lucas tyckte inte så mycket om bönorna så han åt bara fläsk. men han åt! Och det ska vi vara glada för.
Usch jag lider verkligen med andra hjärtbarns föräldrar vars deras barn inte vill/orkar att äta. Tänk vad dom sliter med sondmatning vissa t,om dygnet runt.
Ja Lucas är ingen stor ätare men har aldrig behövt sondas. Det mesta han har gått ner (vad vi vet) är 96 gram under sina 2½ år. Det är fantastiskt. Inte ens under sina operationer har han gått ner! När han har vaknat efter narkos å kommit ur respiratorn har han bara velat ha mat =). Dom fick ge honom mer mat än han skulle få efter op 2 då han var så arg. Lillprinsen ville ju mer. Och det fick han, men stackarn så ont i magen han fick sedan.
Dock är han väldigt förtjust i sin välling, men jag tänker då inte neka honom den. Vill han ha den så är jag glad då jag vet han får i sig näring. Men det får ju finnas gränser, han kan ju inte leva på den.

Ja  dagen har då gott fort, fått städat å dammat lite på övervåningen idag, golvet tar jag imorgon, efter jag varit å fixat mina naglar. Jupp dessa dagar har jag unnat mig riktigt mycket, men kan säga att det hör inte till vanligheterna!

Ha en super kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar