söndag 28 november 2010

1:a Advent

Ja jösses nu har det redan hunnit bli 1:a advent...Lucas hade lite svårt att förstå å tyckte nog mamma var lite konstig när hon bara tände 1 ljus av 4. Mamma kocko sa han bara, gullunge!!!

Vad har hänt sedan jag skrev sist?
Jag har blivit 30+ (förra lördagen) Hade ett lite mysigt kalas med min Pappa m sambo å mina underbara faddrar!!
I veckan har det annars inte hänt så mycket. Var på 90 års kalas i Munkedal på Onsdag. Lucas charmade & underhöll gästerna som vanligt. Daniel kom ner efter jobbet å vi sov över hos pappa/morfar för vi skulle besikta bilen på Torsdag morgon i Uddevalla. Japp den gick fint igenom med blankt papper. Fick dock på Onsdag köpa en ny halvljusglödlampa....ghaaa 900 kr!!!! Hur fasiken kan man ta 900 kr för en glödlampa?? Jo jag vet att xeon lampor är dyrare, men fasen inte så dyra!!

Adventspyntat och klart blev det redan i Tisdags, kunde inte hålla mig längre. Tycker det är så kul å mysigt med alla stjärnor å stakar i fönstren. Mina nya vinröda hissgardiner blev jag väldigt nöjd med (hänger i köket).
Granen väntar vi med i några veckor. Lite bökigt för dom stackars rördragarna som kommer nästa Måndag å ska installera vattenburen värme i huset, och krypa runt en gran ;-)

Nu ska denna vecka avslutas i soffan å bara ta det lugnt.
"Ensam mamma söker" ska absolut inte missas.
Ha en super kväll mina vänner!!!

1 kommentar:

  1. Ja det Lukas haha..... klart mamma är "koko" som inte tänder alla ljusen :-)) Ha är för go :-)
    Ja du nu har stämningen infunnit sej. Julen står för dörren.Jättemysigt:-))
    Tack snälla du för senast. Vi är så glada att ni vill vara så nära oss.
    Det var en attans så dyr glödlampa det där du :-(
    Hoppas dom inte går för ofta.
    Ha nu en go kommande vecka. Å slit inte för mycket nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera