tisdag 26 juli 2011

Sommar....

Japp sommar var det, iaf svensk sommar med regn och sol om vartannat.
Daniel är inne på sista veckan av sin semester, så vad har vi gjort??
Hmm inget speciellt, bara varit :) Som faktiskt har varit väldigt gott.
Var i 2 dagar nere hos Pappa och även där bara var....
Har inte ens grejat speciellt mycket med nybygget, har lixom inte haft lust. Målat lite på utsidan har jag ju gjort så nu är det inte så mycket kvar på den biten.
När vi var hemma hos Pappas lyckades Lucas hitta en lite pall som han så gulligt gick runt och bar på, satte sig lite här och där :) Den fick ju så klart följa med hem, så nu har jag börjat en "renovering" av den.
Slipat och grundmålat, så idag var det dax att måla första lagret med färg. Kommer bli jätte fin :) Har en liten idé om att  måla en blå stjärna på sitsen, ska bara hitta en snygg mall! Själva pallen kommer att  vara vit.

Ja veckorna har gått sedan jag bloggade sist men inget större har hänt.
Lite kantareller har det blivit som nu ligger i frysen, mer kommer det att bli :) Det är såå gott, även Lucas är stormförtjust i svamp. Nästan så han vill äta dom råa......

Igår var vi en tur ner till Göteborg med några vänner. Ikea blev det, och vi kom hem med ett högskåp till köket rikare. Så gott då vi inte har så mycket plats för skafferivaror. Men nu kommer vi ha det, iaf på lördag. Ja naturligtvis så var hyllplanen slut :( Men tur jag har en vän som ska ner på lördag och köper då med sig det till oss!! Sedan hittade jag ett litet skåp (utan dörrar) som jag köpte för att Lucas kunde ha på sitt rum, bredvid hans spis. Så nu står hans micro i den och allt annat som hör "köket" till :) Nöjd är han. Lagat MYCKET mat till mamma idag!

Lucas mår bra, inget större att anmärka på. Han blir ju lätt blå och anfådd vid ansträngnig, men inte hindrar det honom för att ha kul!
Vikten har ökat till 13.7 kg, jätte gott det går så fint uppåt.

Imorgon blir det väl att fortsätta greja i nybygget så man kan bli färdig nångång. Även kylskåpet behöver fyllas på, och det är ju så tråkigt men ett nödvändigt ont.

Men nu ska jag snart ge mig på stryktvätten......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar