fredag 22 juni 2012

Framåt!!


Ja det går framåt, dessa dagar har dert gått mer och mer framåt.
Det har runnit mindre och mindre ur dränen och nu sa dom att dom kanske ville dra ett det högra dränet redan i morgon. Men där sa jag nej....Vill verkligen vara säker på att det ej kommer mer så man slipper sätta tillba det så 1 dygn till vill jag/vi avvakta och en lungröntgen före.

Han äter bättre och bättre men inte så mycket och han har verkligen blivit magrare :( Så liten har han aldrig varit förr. Kanske det syns mer med tanke på hans längd. Idag vägde han 13.9 kg.
Sedan har han heller inte gjort nr 2 än så imorgon kanske lite mag medicin sätts in för att hjälpa. Vill ju inte behöva ge han laxer medel för att hans ska bajsa varje gång.

Dagarna rullar på och i Onsdags så släppte jag bariären lite och åkte till Liseberg och dansade :)
En gammal vän skickade ett passande sms och frågade, man behöver verkligen komma iväg härifrån ibland. Hursom helst hade jag riktigt trevligt, även om jag var väldigt ringrostig i mina dansben.
Men nu suger det lite mer i danstarmen så kanske jag tar en sväng till :D

Idag är det midsommarafton, det regnar ju :)
Blivit bjuden på midsommar lunch/middag av några vänner som oxå ligger här. Deras son gjorde sin TCPC för en vecka sedan. Blir verkligen lättare när man har varandra att stötta sig mot. Och det
var verkligen jätte gott att få äta riktig lagad mat, var ett tag sedan.
Man har har ju gått ner några kg sen man kom hit, men tror nog jag snart kommer att gå upp dom igen :/
Imorgon ska vi få besök, Pappa/Morfar kommer och dom är efterlängtade....Morfar har varit sjuk så dom har inte haft möjlighet att komma tidigare :( Men nu kommer dom!!
Tidigare i veckan fick vi besök av mina gud föräldrar, så trevligt och det förgyller hela dagen och lite till med besök.
Senare på kvällen kom en god vän till oss och stannade över natten. Dagen efter tillbringades med en hel del lek och en liten stunds handling och en snabb fika. Underbara vänner!!
Ja det är i dessa tider man verkligen inser vilka som är ens riktiga vänner. Tusen tack alla som ringt/sms:at och varit på besök, ni är guld värda för oss!!
Man ser verkligen hur det lyser lycka i Lucas ögon när vi har besök eller när någon ringer och Lucas får prata <3

Idag ringde kusinens mamma (Dannes brors fru) och Lucas förklarade klart och tydligt hur man kör hit, han längtar efter att få se dom och även vi.

Vi har ny permis imellan måltiderna, så vi har passat på när det varit fint väder att vara ute. Igår gick vi en promenad och köpte glass. Idag har vi varit på Ronalds och lekt. Fått tvättat och städat rummet, gott det nu är gjort.
Inatt är det min tur att sova hos L, sov inatt på Ronalds och det var sååå tyst. Bekväm säng men tyst, vaknade flera ggr. Vill ju vara nära min prins. Längtar att få kunna krama om han utan en massa slangar och pacemaker trådar på hela bröstet.
Våran otroliga kämpe, så fin färg på både läppar och naglar. Saturationen ligger mellan 94-97%, en siffra vi aldrig någonsin har sett. Finner inga ord för vad jag kan tacka dessa underbara kirurger och alla andra som jobbar här. Dom har gett våran prins ett liv!!  Ett liv med oss, kära vänner ta inte någonting för givet man vet aldrig vad som kan hända. Ta hand om varandra!!


//Marielle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar