måndag 26 mars 2012

Tid?!

Tid är något vi skulle vilja ha mer av, gärna klona oss oxå :)
Har tagit beslutet att vi ska försöka få huset tvättat, skrapat och målat klart innan det är dax för Lucas operation.
Detta mycket pga av att vi innom snar framtid kommer att få installerat 2 st luft/luft värmepumpar av kommunen. Vi blev beviljade att få detta pga Lucas värmesvårigheter, så det är för airconditionen OCH luftreningsverket som vi får sådana pumpar. Att den ger värme med på vinter får vi på "köpet" :) Det ska dras några ledningar på väggen å då vill vi ju fått måla huset innan. En aning lättare, det förstår nog vem som helst!!

Men alla som har hus vet hur mycket jobb det är speciellt nu på våren. Många lägger sin tid på trädgården, en trädgård har inte vi ÄN, kanske nästa vår?! Så i år fixar vi till huset.

Så vi har lite att göra då vi gör allt själva, när man behöver sina vänner å släkt då slinker dom iväg.
Inte heller lätt då Lucas oxå vill vara med att hjälpa till, visst d får han men ja ni som har små barn förstår vad jag menar.

Sen kommer vi med stor sannolikhet tillbringa sommaren på sjukhuset. Så när vi kommer hem kommer inte att vi orka ta tag i ett sådant projekt.
Hus måste underhållas och vårat är nu i 2 färger då nybygget är en ny färg. Det är den nya färgen som resterande huset ska få, sedan ser huset mycket finare och välvårdat med en å samma färg :)

Idag har jag skurat altanen, insåg ganska fort att golvet bör även det oljas. Vilket går fort bara jag fått inhandlat oljan :D  Utemöblerna är iaf helt klara!!

Annars har vi fått eldat lite diken i helgen, det blir så fint när man fått gjort d på våren.

Dom flesta av Lucas vår ytterkläder är inhandlat, blev 3 par nya skor.
Ett par adidas goodyear, crocs (m scobby-doo) sedan ett par cars sneakers att ha hemma och leka i.
Tror mest crocsen kommer bli allra mest använda, speciellt på sjukan.
Får ta och köpa mig ett par jag med, ja inte med scooby-doo :) Mina råkade jag ha på mig när jag målade nybygget med i fjol så dom är inte fullt så fina längre. Men goa att ha är hemma :)
Som alla andra vårar har han fått en ny softshell jacka från Didrikson (tycker verkligen d märket är bra) Så Lucas är nu rustad för en vår!! Värre var det med oss föräldrar....som vanligt.
Kanske det kan bli nått till oss när vi ska iväg under På Påsk.

Idag ringde sektionsledarna och berättade att Lucas imorgon ska upp på konferansen, och att med största sannolikhet blir det TCPC innan Maj är slut :) Ungefär vad vi hade räknat med så d var gott å få det lite bekräftat.
Tycker han den senaste veckan gärna har lagt sig på soffan på dagen för att kolla tv, han är trött.
Ligger kanske i 15 min innan han är i full fart igen som vanligt. Men en TCPC är dax nu.
Längtar inte, men vill få d gjort. Tror denna op kommer vara absolut jobbigast då han är så stor, han tycker inte om att ha saker på sin kropp, så hur detta ska gå hmm ja. Vill inte ens tänka på det än, tar det när d kommer!!! Jobbigt är bara förnamnet.

Med detta avslutar jag för denna gång och önskar er en trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar