söndag 21 augusti 2011

Idag suger det i shoppingtarmen, undra vad vi kan hitta på för att bota den?
Ett allvarligt tillstånd som absolut måste botas :)
Igår blev det lite shopping av inrednings saker på väg till matbutiken ;). 1 stor korgflätad lyckta i vit, 2 st vita lycktor med stjärnor på glaset och en pyntkudde :) Härligt att få in lite nytt till hösten!

Ja hösten är på intåg och jag tycker det är härligt att få tända lampor i fönstren och levande ljus....
Och det största är att om 1 vecka är det inskolning på förskolan för Lucas, vi längtar :) Ska gå på gräshoppan och personalen verka jätte trevliga och förstående. Lucas ska inte gå mer än 6 timmar i veckan men har möjlighet till 15 om han tycker om det. Blir ju inte som ett riktigt förskolebarn då jag kommer att vara med i den mån han vill. Det är ju mest för att komma ut och få leka med andra barn :) Händer ju lite mer där än hemma...Ja vi ser verkligen fram mot det!

Lucas mår bra, men märker nu att han fortare blir blå på läppar,kinder och fingrar när kylan kommer smygandes. Orken är som förr, andfådd blir han men ändå full fart från morgon till kväll :)
Vet inte alls hur hösten kommer se ut för oss.....TCPC operationen skall göras före Maj 2012 mer än så vet vi inte. Kan bli till vintern eller tidig vår, allt beror på vad Läkarna i Gbg tycker. Jag litar fullt på dom och följer deras spår! Vill jag något ringer jag dit och får fort svar på mina frågor och funderingar helt underbart :) Även här hemma får vi den hjälp vi ber om.
Träffade en av ambulanskillarna som hämtat Lucas ett flertal ggr och varje gång vi ses är han alltid lika glad över att Lucas är så full i liv. Ambulansen här har till och med ringt hit och erbjudit oss en kurs i barn HLR, snacka om underbara människor!

Igår skulle Daniel på kalas till en kompis, så jag och Lucas gjorde pizza och myste med, ja det var gott för han åt jätte bra! Härligt....
Kvällen varade inte så länge för prinsen, kl 19.30 somnade han gott bredvid mig i soffan <3
Tror Daniel var hemma vid 04.00, ha ha lite trött idag! Bakis är han inte då han körde :)

När det gäller bygget går det framåt, nu är det eldragning som behövs för att vi ska kunna sätta upp väggarna i ute/inne rummet. Nästa steg blir att ta ur den gamla yttedörren så vi kan lägga klinkersen i hallen...ååå vad jag längtar.
I fredags blev innertaket isolerat och klart, 1 till att bocka av i listan :)!
Har hittat möbler som jag vill ha i ute/innerummet ett stort bord som man lätt kan var 10 personer runt, och stolar allt i vitt! Även en rotting grupp har vi tittat på i beige med vita dynor....hmm ja mycket fint finns det.
Men en sak i taget. Ska nog iväg i veckan och köpa färg till taket och ekparketten som ska vara i ute/innerummet. Roligt när man kommer så långt att det faktiskt börjar synas. Ska bli helt underbart när allt är klart!!

/Marielle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar