fredag 12 augusti 2011

Blandat....

Nu är den 2:a skjutdörren på plats, det är den som går från det befintliga huset in till nybygget och ute/innerummet :) Nu börjar det kännas som det går lite mer framåt när det gäller bygget.
Men dock ändå mycket kvar.....

Idag har vi haft en riktig mysdag, som började med lek på en stor lekplats i stan i väntan på att leksaksaffären skulle öppna. När leksaksaffären var igenom sökt och ett spel inhandlats så tog vi oss en go fika (våfflor).
Även mat inhandlades innan det bar hemmåt, det fullkomligt ekade i kylskåpet.

När middagen var avklarad så gick vi ut, jag skulle måla lite och Danne snickrade. Lucas gick runt och lekte själv medans han noga kollade hela tiden vad vi gjorde :) Efter jag målat klart så ville han ut på en cykeltur, så duktig han är på att cykla, underbart att se att han faktiskt orkar så mycket som han gör. Idag har det verkligen varit full fart från morgon till kväll.
Redan vid 5 märkte man att Lucas var trött, blev tidigt i badet och för ca 10 min somnade han gott på soffan.....Lille kämpen :)

Angående mat blir jag lite smått frustrerad av att Lucas inte äter särskilt bra. Men kommer det fram bullar, kakor och dylikt går det hur fint som helst....
Frukost vill han absolut inte ha, har då aldrig varit nån frukost kille. Så han får en flaska välling i soffan och han är nöjd. Men jag hade ju gärna velat att han åt lite mer. Lunchen brukar variera, ibland vill han ha välling igen, ibland äter han rester sen dagen innan. Middagen äter han rätt ok. Och på kvällen vill han ha sin välling...Men han går upp i vikt så jag är OTROLIGT glad över att han vill ha sin välling som är i från 3 år. Så han får i sig näring men önskar han kunde äta mer mat. Frukt tycker han om så det äts varje dag.
Vad mer ska jag göra???
Tips mottages gärna........

Ikväll är även jag väldans trött så det blir att hitta nått bra att se och bara slappa....

/Marielle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar