torsdag 14 april 2011

Mysdag.....

Idag har jag och Lucas haft en riktig mysdag...
Först åkte vi in till stan och hämtade dom nya däcken till volvon, sedan lämnade vi tillbaka en matta jag köpt från Ellos.
Den var verkligen inte som jag hade förväntat mig....så tillbax med den!

Åkte därefter till Nordby för att köpa ett par överdragsbyxor till Lucas.
Som han kan ha när han är ute och leker, har ju annars regnbyxor. Inte alltid så passande.
Hmm jo lite till blev det :)
Ett par Bamse tofflor på Lindex, så fina!
Bytte även en Bamse tröja som jag köpt och det var hål i.
Men de bästa köpet var nog en jacka till MIG....Har ett tag letat efter en vårjacka. Har vetat vad jag velat ha, men dock så kostade den alldeles för mycket. Men nu hade dom "rea" på den.
Lyckliga jag!! Japp, inget att tänka på en Marinblå Helly Hansen blev det!
Till lunch åt vi taccos buffé Riktigt mysigt hade vi det, jag och min älskade busprins....



 För övrigt i veckan har vi varit i Munkedal och sovit hos Morfar/Pappa och även där blev det en tur till Torp. Men köpte ett dörrhandtag m tillbehör till den nya ytterdörren. Och det måste man ju ha :)
I måndags ringde jag Gbg för och höra mig för om Lucas förhöjda puls.
Idag ringde dom, det var ingen fara sa dom men att Lucas ordinarie läkare ska ringa till veckan och prata med mig. Så det känns gott! Den läkare dom hade pratat med vet mycket väl vem Lucas är så jag är lugn. En av alla läkare som kollade till Lucas när han var som sjukast (efter hjärtstoppet).

Det går inte att beskriva i ord om hur tacksam vi är för att dom i Gbg finns.
Att man alltid får svar när man ringer m,m.
Underbar personal på Hjärtmottagningen och på avd 323.

Imorgon kommer åter snickaren och i helgen kommer fönster och ytterdörr på plats :) Även taket kommer bli färdigt för plåtslagaren som kommer till veckan och slutför taket!
Lite bilder ska jag nog försöka få in här på bloggen på söndag.

Trevlig helg ALLA!!!

2 kommentarer:

  1. En riktigt go dag har ni haft ser jag. Fynd är aldrig fel :-))Ja du att Göterborg sköter sina patienter och föräldrar bra det kan ju även vi skriva under på. Gav inte mycket för Uddevalla. Inte på¨den tiden i alla fall. Nu väntar jag spänt på bilder hur utbygget går. Mysiga bloggar du skriver Malla :-) Ha en fortsatt go vårvecka nu.
    Kramar OM er gör TINA

    SvaraRadera
  2. Göteborg ska det så klart stå :-)))))

    SvaraRadera