fredag 8 april 2011

Lite skillnad...

1 vecka till har nu gått och imorgon fortsätter bygget :) Idag har dom varit här och ställt upp ställningar för att kunna montera takstommen smidigt!
Gott det går framåt.

Nu har det även snart gått 3 veckor sedan Lucas slutade med Cordaronet, och vi märker skillnad på pulsen....
En aning snabbare än med medicin.
Igår när vi var hos goda vänner i Grebbestad så tyckte jag Lucas var en aningens mer anfådd än han brukar när han leker, så jag la mitt öra mot hans hjärta. Och ja det slog lite snabbt, räknade till ca 130 slag/min.
Men han mådde fint och verkade inte ett dugg påverkad förutom andningen.
Satte han i vagnen och följde med Anna-Karin och Totte för och hämta Linn på dagis. Efter en stund i vagnen slog det lugnare...

Även igår hemma när vi lekte och han sprang runt slog det snabbare, då poxade vi han, låg ungefär som tidigare på dagen. Men satt i mitt knä och vi kunde se hur pulsen sjönk.
Lite skrämmande är det, ska nog ta och ringa Gbg på Måndag för och kolla vad dom tycker gränsen för hög puls är.
Alltid svårt och avgöra själv. Och i Gbg är dom så hjälpsamma + att man själv blir lugnare när man fått ett konkret svar ifrån experterna.

Annars har denna vecka rullat på. I tisdags åkte vi till Munkedal för att mysa med Morfar och Anita, vi skulle sova över, men olyckligtvis hade jag råkat få med mig husnyckeln. Så Daniel kom inte in, bara att sätta sig i bilen och åka hem igen.
Men jag fick iallafall köpt mina lamellgardiner som jag åkte ner för!
Nu är det bara att få bygget klart och glasdörrarna på plats så man kan börja njuta :)
Nja kanske inte "bara, bara" Vi har ju en trädgård (om man får kalla en leråker så?) som skall luckras upp, slättas på och sedan sås. Så det nångång kan bli en gräsmatta. Även lite lampor skall till i trädgården, grusgångar och en liten träaltan utanför nybygget.
Japp....vi vet vad vi ska göra i sommar.
Gott och veta vad man ska göra av sina dagar :) Men vårat största intresse är ju huset och att få det som VI vill ha det, och det tar tid.
Men vi kommer dit, tar en dag itaget!!

Trevlig helg mina läsare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar