fredag 25 februari 2011

Gipset borta :)

Japp idag togs gipset bort, men tyvärr inte alla stygnen. Hade öppnat sig, så då ville dom låta 2 stygn sitta tills på Tisdag. Men usch det var en pers....höll på att svimma 2ggr. Snacka om blödig, men det var äckligt! Tur det var Lucas BVC sköterska som gjorde det, gott när man känner personen. Det hela tog 45 min, typ 30 min längre än själva operationen!
Har nu ett nytt plåster, och en stödstumpa. Betydligt bekvämare än gips och en jäkla massa bandage. Fick ju inte ens igenom handen i ytterjacka.

Lucas så söt, när jag visade mitt plåster och berättade att det var där doktorn lagat mamma, strök han mig på kinden och sa - Stackars mamma, det går bra <3.
Ibland blir man riktigt rörd av vad den lille prinsen får ur sin mun.
Som härom dagen då Daniel behövde ett större lock till grytan och det ej fanns, gick Lucas upp på övervåningen, kom ner med ett lock till min storkoksgryta på 10 L. - Här Pappa, här är ett lock! Vi blev så rörda av hela situationen, bara att han kom att tänka på att uppe har mamma sin stora gryta och där finns ett lock! Han gör verkligen sin Mamma och Pappa oerhört stolta!!!

Prinsen har dock idag varit väldans lös imagen, lite kinkig med mat, men annars precis lika pigg och glad (för det mesta).
Fick kolla syret på han idag, då vi tyckte han var "blåare" än han brukar, men det låg på 87-88% så det var bra. (Han ska inte ligga under 75%)

Nu blir det Let´s Dance...sedan tidigt i säng. Sliten idag.
Kram på er!!

1 kommentar:

  1. Gott du när det blir helt läkt å du kan vara helt utan bandage. Kommer att bli så bra ska du se.
    Han är helt underbar er lille Lukas :-) Å roligare och roligare blir han ju mer han pratar :-) Älskar den lille goingen. Hoppas inte magsjukan bryter ut till fullo så han börjar spy också. Det vore synd om honom och tar så in i vassen på krafterna.
    Ha nu en riktig go helg borta hos er.
    Kramar OM gör vi här

    SvaraRadera