måndag 24 januari 2011

Ny vecka nya utmaningar....

Idag har vi haft fin besök av Morfar/Pappa, Anita och lille Gustav ;) En livad lekdag för oss alla. Började med och  äta våfflor som Lucas hjälpt mamma att laga. Sedan lite lek inne, innan vi begav oss ut för lite luft. Lucas som vaknade 08.15 och inte sovit middag,
 fick dom "små" hornen i pannan på eftermiddagen då han inte fick sin vilja igenom.  Ganska vanligt dom "ploppar" fram när lillen inte fått sin behövliga middagsömn. Men vad gör man?? Kan ju inte tvinga nån som inte vill sova. Och han har verkligen haft insomningssvårigheter ända sedan dag 1. När han var mindre kunde det ta upp till 2 timmar innan han somnade på kvällen. Har absolut inget tålamod till sådant, så läggningen får Daniel ta. Dom 4 senaste kvällarna har han vaknat och vill komma ner och sova på soffan hos oss, tror han drömmer. Men sover förövrigt väldigt bra på natten, och det är jag tacksam för. Då sömn är super viktig för att jag överhuvudtaget ska kunna funka på dagen. Har alltid varit så, men hur mycket jag än sover är jag fortfaranade trött, Varför???
Ja, ja dagen har varit supertrevlig och runt 18 åkte dom hemmåt, då började kvällsritualen, på med pyjamas, få "droppar" (eskimo kids) borsta tänderna, och välling. Så nu är det väldigt tyst på övervåningen att jag tror båda mina killar sover gott :) Hoppas han sover bra för imorgon får vi besök igen :) Totte och mamma Anna-Karin kommer på lekbesök. Ska bli super kul och träffa dom igen. Totte (oxå HLHS hjärtis) är ca 7 mån yngre än Lucas. Blir nog en bra dag imorgon med.

Hur mår jag idag?? Nja ganska skapligt, glömde ringa VUP  får göra det imorgon. Vet nu att jag måste få hjälp innan jag totalt tappar kontrollen på allt. Kanske öka medicineringen vad vet jag?! Bara jag mår bättre. För det är väldigt slitsamt att gå och må dåligt var och varannan dag. Men har stark tro att även detta kommer lösa sig till det bättre!! Får ta en dag i taget.

Nu blir det en kväll i fotöljen, kanske med något gott i glaset och gott tilltugg :)

Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar