tisdag 11 januari 2011

24 timmars EKG!!

Nu var det färdigt med 24 timmars EKG:t för denna gång. Tack för det...Visst det har gått super bra, och Lucas accepterar det verkligen. Lossnar bandspelaren ropar han -oj, mamma hjälpa mig sätta på :). Men det är ändå bökigare nu när han är så livlig.  Det var lättare när han var bebis och bara låg i vagnen. Och allt man ska skriva för varje lilla sysselsättning...nä nä. Dom får förstå att jag inte kan skriva ALLT. Då blir det snart en hel bok. Och dom förstår nog att ett barn på 2,5 år inte sitter stilla. Iallafall inte Lucas.

Lucas vaknade tidigt idag 07.30 (tidigt för att vara han) gäsp... Så förmiddagen var han inte så rolig och ha i huset, trött å grinig. Men kl 13.10 lyckades jag äntligen få han att förstå att det vore trevligare för oss bägge om han fick sig en vilo stund, och jag kunde dricka upp mitt kaffe i lugn å ro. Sagt och gjort han somnade i min famn å sov på soffan. 40 min senare vaknade en mycket glad och gosig Lucas.

Då bar det av in till medicinmottagningen för å lämna tillbax bandspelaren å hämta ut ett paket med kläder från Ellos. Har för 2:a gången beställt kläder till lilleman. 1:a gången jag köpte därifrån var jag inte alls nöjd med kvaliten. Men ger det en chans till. Vet ju att man inte kan jämnföra det med en av mina favorit butik POP.
Hem å laga middag, och idag fick vi äta själva då Danne jobbade till 18.00.
Lucas åt riktigt bra,  faktiskt har han varit riktigt duktig med och äta dom senaste veckorna. Något som gör mig sååå glad! Vid middagen sa han -mamma lagat jätte god mat :) Det värmer!
Nu ikväll ville han ha en apelsin, han åt upp hela:)
Jag är så stolt över han.

Mammas gullegris

1 kommentar:

  1. Han är så duktig den lille goingen.
    Du kan väl inte klaga på att han sov BARA till 7,30 Malla :-)))) Det är ju suveränt ju. Andra barn är uppe före sex på morgonen :-) De du :-)))
    Er lille "gullegris är en suverän liten kille du.
    Ha nu en go fortsättning på veckan.
    Kramar OM gör vi här

    SvaraRadera