tisdag 11 september 2012

Besviken.....

Undrar mer och mer om hur många år det igentligen ska ta för att vår närmaste omgivning ska börja förstå..(Förstå kan ingen göra) men iallafall visa lite sympati och inte titta på oss/mig som om jag är värdens största idiot när jag förklarar varför vi gör si och så med Lucas....Folk frågar och jag förklarar om å om igen! Nu orkar vi inte mer....

En gång för alla Lucas är färdig korrigerad i sitt hjärta, men nej han är inte frisk och kommer alltid vara hjärtsjuk vilket innebär ganska mycket. Men Lucas är ett barn och har all rätt att vara ett barn men med sina begränsningar! Det är inte många som förstår att han har begränsningar för i mångas ögon är han, ser han ut som en helt frisk 4 åring. Han har begränsnigar och vi vet om dom, när folk frågar varför vi säger till han att lugna ner sig så gör inte vi det för att han inte får leka utan för att han faktiskt måste lugna ner sig. Han har ett halvt hjärta vilket gör att det får jobba dubbelt, han behöver pauser.

Han har inte mototriken som en frisk 4 åring, han kan inte springa å hoppa som andra, men han försöker och han gör så gott han kan. Han har under sina 4 år aldrig orkat träna upp den mototriken som andra barn får. Han har varit hemma med mig inte gått på förskolan men det betyder inte att han inte fått leka med andra barn...Han har fått leka och träffa andra barn!!

Vi har INTE levt i en bubbla och vi sa tidigt när Lucas var liten att sjukdommen ska inte få ta över vårat liv, det har den inte gjort men vi kan heller inte gömma undan den...Vi lever med den vi har inget val men gör det bästa ut av d.
Vi måste tänka fler ggr innan vi hittar på något för att inte L ska behöva utsättas för onödiga baciller.
Baciller måste han få för att bygga upp ett bra imunförsvar men jag utsätter han inte i onödan!
Att vi har blivit en kompliceerad familj för att vi har fått ett sjukt barn, det får dom stå för som tycker det. Jag orkaqr inte längre försvara och förklara för folk som igentligen redan tycker vi är "konstiga!

Vi är en famijl precis som alla andra!!

Och vi gör ALLT för vår älskade lille hjärtis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar